sobota, 30 lipca 2016

Sernik wiśniowy na zimno

     Dzisiaj jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Sernika. Z tej okazji u mnie dzisiaj sernik na zimno, bardzo wiśniowy, z dużą ilością tych owoców :) Na ciasteczkowym spodzie wyłożona jest wiśniowo - serowa masa. Wierzch to zalane wiśnie wiśniową galaretką. Idealny na świętowanie w tak upalny (jak dzisiaj) dzień :)


ciasteczkowy spód:
140 g kakaowych ciastek z kremem - markiz
20 g miękkiego masła

Ciastka (razem z kremem) z masłem zmiksować blenderem. Wyłożyć na spód tortownicy o średnicy 22 cm, lekko docisnąć.

masa serowo - wiśniowa:
600 g świeżych wiśni
100 g cukru
1 galaretka wiśniowa
1 opakowanie (10 g = 6 listków) żelatyny w listkach
500 g mielonego sera białego

Wiśnie wydrylować, włożyć do rondelka, zasypać cukrem, gotować pod przykryciem ok. 4-5 minut.
Żelatynę w listkach namoczyć przez ok. 5 minut w zimnej wodzie, lekko odcisnąć.
Do gorących wiśni wsypać galaretkę i namoczoną żelatynę wymieszać do rozpuszczenia. Lekko ostudzić, zmiksować blenderem (mogą pozostać kawałki wiśni). Odstawić do całkowitego ostudzenia. Do galaretki dodać ser, zmiksować. Wyłożyć na ciasteczkowe dno, odstawić do lodówki do stężenia masy.

galaretka na wierzch:
2 szklanki wody
2 galaretki wiśniowe
100 g świeżych wiśni

Do rondelka wlać wodę, zagotować, zestawić z palnika, wsypać galaretki, mieszać do momentu ich rozpuszczenia.
Wiśnie wydrylować, wrzucić do gorącej galaretki. Ostudzić.
Lekko tężejącą galaretkę wylać na wierzch dobrze ściętej masy serowej. Odstawić do lodówki do jej zastygnięcia. Podawać schłodzony.

6 komentarzy:

  1. Fajne, lekkie ciacho na lato :) Uwielbiam sernik - mogę świętować codziennie! ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja dzień wcześniej sernikowałam na moich urodzinach, ale i ten z chęcią jeszcze przygarnę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! Pomysłowy sernik :) Ja dzisiaj mam pieczony sernik.

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja nie wiedziałam, że był Dzień Sernika...? Fatalne niedopatrzenie!
    Twój wygląda bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń