środa, 8 lipca 2015

Biskwity z jagodami

     Biskwity to cienkie biszkopty składane jeszcze na gorąco na połowę i napełniane kremem. U mnie z jagodami :)


porcja na ok. 8 biskwitów:
2 jajka
1 płaska łyżka cukru
1 płaska łyżka mąki pszennej
2 płaska łyżki mąki ziemniaczanej
1 płaska łyżka oleju

Do miski wbić żółtka, dodać cukier, mąkę pszenną i ziemniaczaną oraz olej, zmiksować. Z białek ubić sztywną pianę, dodać do ciasta, delikatnie wymieszać łyżką.
Do dużej blaszki dołączonej do piekarnika dociąć papier do pieczenia, pociąć go na 6 dużych kwadratów. Na każdy papier wyłożyć ok. 2-3 łyżki ciasta, rozprowadzić go na kształt koła. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C, piec ok. 10-11 minut. Gorące biskwity składać na połówki, ostudzić.

nadzienie:
200 ml kremówki
50 g mascarpone
1 łyżka cukru pudru

jagody
cukier puder do posypania

Do miski wlać kremówkę, dodać mascarpone i cukier, zmiksować na gęstą masę. Nadziewać ostudzone biskwity, obficie posypać jagodami. Wierzch posypać cukrem pudrem.

7 komentarzy:

  1. o boziu jakie smakowitosci !

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieki całe takich nie jadłam! A jako dziecko je uwielbiałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne słodkości..ale u Ciebie Dorotko to nic nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dorotko nominowałam Cię w zabawie Liebster Blog Award, jeśli masz ochotę na tę zabawę, to zapraszam :) http://kuchniawczekoladzie.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi narobiłaś smaka! Fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń