środa, 18 grudnia 2013

Strucla serowa

     Pyszna serowa strucla proponowane przeze mnie jako alternatywa dla nie przepadających za wersją makową :) Ciasto długo zachowujące wilgoć o delikatnej strukturze. Nadzienie serowe jest aksamitne niczym w serniku, bardzo smaczne. Wypiek bardzo udany, do powtórzenia :)


Ciasto:
15 g świeżych drożdży
1/4 szklanki mleka (ok. 60 ml)
70 g cukru
200g mąki
1 jajko
50 g masła

Do miski pokruszyć drożdże, zalać ciepłym (nie gorącym) mlekiem, wymieszać do ich rozpuszczenia. Dodać cukier, mąkę i jajko. Krótko wyrobić ciasto. Wlać rozpuszczone i ostudzone (może być lekko ciepłe) masło. Jeszcze raz wyrobić do całkowitego połączenia składników. Ciasto będzie dość luźne ale dzięki temu jest delikatne, nie trzeba dosypywać więcej mąki. Wyłożyć na stolicę lub dużą deskę posypaną mąką. Na wierzch ciasta posypać cienką warstwę mąki. Rozwałkować prostokąt o wymiarach ok. 28x34 cm, podsypując w miarę potrzeby deskę i wierzch ciasta (tylko tyle, żeby się nie przyklejało do deski i wałka).

Masa serowa:
250 g mielonego białego sera
1 jajko
50 g cukru
10 g masła
1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej

Do sera dodać jajko, cukier, roztopione i ostudzone masło i mąkę ziemniaczaną, krótko zmiksować. Wyłożyć na rozwałkowane ciasto, równomiernie rozprowadzić zostawiając dookoła puste, ok. 2 cm brzegi. Delikatnie zwinąć w roladę, pomagając sobie w miarę potrzeby nożem. Można dla ułatwienia rozwałkować ciasto bezpośrednio na papierze do pieczenia i przy jego pomocy zwijać struclę. Przełożyć do foremki, wyłożonej papierem do pieczenia, o wymiarach 33x 10 cm. Zostawić do wyrośnięcia na ok. 50 minut. Włożyć do zimnego piekarnika nastawionego na temperaturę 180°C. Piec (od momentu włożenia) ok. 40 minut. Można pod koniec pieczenia  przykryć struclę papierem do pieczenia lub folią aluminiowa, wtedy będzie jaśniejsza skórka. Po ostudzeniu upieczoną struclę posypać cukrem pudrem.

22 komentarze:

  1. świetnie sie prezentuje! mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pięknie i pewnie tak samo smakuje :)) zrobiłabym, nie wiem tylko czy rodzina zaakceptowałaby takie 'odejście od tradycji' hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrobić dwie wersje :) Przed Świętami będzie jeszcze przepis na struclę makową :)

      Usuń
  3. wow! super :D aż mi ślinka pociekła, bo ja z tych co maku niet..

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzyma się takie cudo? Ja zrobię i makową i taką, bo dobrego nigdy zbyt wiele ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobra alternatywa dla tych, którzy nie lubią maku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda obłędnie, w dodatku ja uwielbiam strucle serową! Smaka mi narobiłaś, mniam :)
    Ja tez lubię wersję serowo-makową :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam ... wygląda pięknie
    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do mnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale ładna! Tak idealnej strucli to chyba jeszcze nie widziałam... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. ale żółciutka! Zapewne od użytych jaja :)
    No wygląda super, alternatywa idealna! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ummm... musi być pyszna!
    Piekne zdjęcie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pieknie się upiekło, na zdjęciu wygląda jak biszkopt, takie delikatne ciasto drożdżowe.

    OdpowiedzUsuń
  12. Racja wygląda jak biszkopt :) Cudne zdjęcia :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie http://paulaaart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie wyjęłam z pieca... Wygląda świetnie!!!! Po południowej kawce z mężusiem dam znać jak smakuje:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakiego sera używasz do tej strucli ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dałam ser "wiaderkowy". Masa serowa nie jest zbyt gęsta. Struclę serową należy delikatnie zwijać, lekko podnosząc ja ku górze. Należy również pamiętać o podsypywaniu maki pod spód rozwałkowywanego ciasta, nawet robiąc to na papierze do pieczenia.

      Usuń
  15. omniomniomm! Ależ mi narobiłaś na nią apetytu!

    OdpowiedzUsuń