wtorek, 17 września 2013

Sernik z kaszą jaglaną wersja druga

     Po raz kolejny zrobiłam sernik z kaszą jaglaną. Zmodyfikowałam nieznacznie poprzedni przepis. Sernik ciężki, treściwy, smaczny. Na kakaowym spodzie warstwa sera z kaszą jaglaną  i wierzch z tartego ciasta, tego samego co na spodzie.


Ciasto na spód:
250 g mąki
125 g masła lub margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru
2 łyżki kakao
1 jajko
2 łyżki mleka

Do mąki dodać margarynę, posiekać drobno nożem. Dodać proszek do pieczenia, cukier, kakao, jajko i mleko, wyrobić jednolite, gładkie ciasto. 1/4 ciasta odłożyć, będzie potrzebna do starcia na wierzch sernika (można wstawić do zamrażarki na czas pieczenia spodu). Resztę wyłożyć na dno tortownicy o średnicy 24 cm. Spód piec ok. 20 minut w 180°C.

Warstwa serowa:
300 g białego sera
200 ml kwaśnej śmietany 12 % (można zamiast śmietany dać więcej sera, razem 500g)
3/4 szklanki cukru
2 jajka
1 budyń śmietankowy bez cukru
7-8 czubatych łyżek ugotowanej kaszy jaglanej
1 łyżeczka cukru migdałowego lub zapach migdałowy

 Ser, cukier, jajko, śmietanę i budyń krótko zmiksować. Dodać ugotowaną i ostudzoną kaszę jaglaną, wymieszać tak, by nie było posklejanych grudek kaszy. Wyłożyć na podpieczony spód. Na warstwę serową zetrzeć resztę ciasta kakaowego. Piec ok. 45- 50 minut w 180°C.

19 komentarzy:

  1. Nigdy takiego serniczka nie próbowałam, ale wygląda bardzo zachęcająco:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. sernika z kaszą jaglaną nie jadłam nigdy, ale czas spróbować! ciekawy, intrygujący!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie kolejny ''must'' do wyprobowania :)
    Genialny! Juz sie nie moge doczekac kiedy go upieke <3
    Dziekuje za inspiracje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki sernik to dla mnie nowość! Czuję, że by mi posmakował, bo lubię takie eksperymenty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na jesienne sloty, taki treściwy sernik to i dobry na obiad :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, jest ciężki i syty, wystarczy zjeść jeden kawałek :)

      Usuń
  6. Kocham serniki! Z kaszą jaglaną jeszcze nie piekłam, muszę się przyznać...

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaki piękny :))Bardzo lubię z kakaowym ciastem :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda smacznie..ale kasza jaglana mimo płukania wcześniejszego zawsze ma u mnie odrobinę goryczki...co w daniach nie przeszkadza ale w ciastach jeszcze nie próbowałam;) wierzę na słowo;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje kubki smakowe są wypaczone bo nigdy nie płukam kaszy jaglanej przed gotowaniem (co pewnie jest błędem) i nigdy nie wyczułam w niej goryczki. Może zależy to od producenta, a może od wrażliwości na smaki, ale moja córcia na pewno wyczułaby gorzki posmak :) Kupuję kaszę firmy Sante (nie reklama).

      Usuń
    2. wystarczy przepłukać kaszę obficie wrzątkiem i gorycz zniknie :)

      Usuń
  9. Od dawna chodzi za mną taki sernik, uwielbiam kaszę jaglaną.
    Ja kupuję na wagę u pana na ryneczku, jest najlepsza, żółciutka, nawet Sante wysiada przy tej;P

    OdpowiedzUsuń
  10. Z kaszą jaglaną?! A to dopiero zaskoczenie! ;o
    Ciekawe! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. No z kaszą sernika nie próbowałam, ale wyszedł świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Takiego jeszcze nie jadłam, a wygląda tak smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda przepysznie :) Ja też jeszcze takiego nie robiłam, ale chętnie nadrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. serniki kocham wszystkie, ciekawy pomysł z kasza jaglana, mój ukochany sernik jest z dodatkiem ziemniaków

    OdpowiedzUsuń