piątek, 28 czerwca 2013

Pieczona owsianka z owocami

     Lubię ciasteczka owsiane ale nie przepadam za owsianką. Znaleziony tutaj przepis wyglądał tak apetycznie, że postanowiłam go wypróbować. Odchudziłam ją trochę rezygnując z masła i czekolady. Wpadłam, stałam się fanką pieczonej owsianki. Dodatek owoców i orzechów idealnie komponuje się z płatkami owsianymi. Zapiekanka jest sycąca, daje długie uczucie najedzenia.


1 szklanka błyskawicznych płatków owsianych  górskich
1/2 szklanki mielonych orzechów włoskich
2 zaokrąglone łyżki brązowego cukru
1/2 łyżeczki cynamonu
1 jajko
1 szklanka mleka
szczypta soli
150 g czereśni
15 sztuk truskawek
1 banan

ewentualnie: mleko skondensowane niesłodzone do polania upieczonej owsianki

Płatki owsiane wymieszać z cukrem, solą, orzechami i cynamonem. Wyłożyć na dno naczynia do zapiekania. Czereśnie wypestkować, truskawki przekroić na połowę, banana pokroić na plasterki. Przygotowane owoce (mogą być też inne: wiśnie, maliny ale radzę nie rezygnować z banana) wyłożyć na mieszankę owsianą. Jajko ubić do białości (ok. 3 minuty), wlać mleko, krótko wymieszać. Mieszankę jajeczną wylać na owoce. Piec ok. 40 minut w 180°C. Upieczoną owsiankę można polać skondensowanym niesłodzonym mlekiem.










9 komentarzy:

  1. Taka owsianka jest przepyszna :) Muszę koniecznie zrobić ją w wersji czereśniowej tego lata, bo jeszcze mi się nie zdarzyło!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale się zapiekła, niezwykle apetycznie.
    Zimą można ją zrobić po prostu z samymi jabłkami.
    Mało pracy, duża porcja pysznego śniadania.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. owsianka *-* mam bzika na jej punkcie <3

    OdpowiedzUsuń
  4. takie bogate w owoce (i to jeszcze takie owoce!) lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale miałaś pyszne śniadanie,palce lizać

    OdpowiedzUsuń
  6. Super owocowa porcja owsiankowa. Dziękuję za dołączenie do akcji

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam!:) zawsze to sposób na śniadanie inaczej:)

    OdpowiedzUsuń